Podaruj Drzewko

W 2016 roku Piotr Buła i Przemysław Żabka – właściciele firmy Fructoplant zgłosili się do Firmowych Ewolucji (program realizowany przez TVP) szukając rozwiązania na sezonowość sprzedaży, jaka wiąże się z handlem sadzonkami. Eksperci programu rekomendowali zbudowanie e-sklepu oferującego zestawy prezentowe, których głównym elementem będzie drzewko. W październiku działalność rozpoczął e-sklep www.podarujdrzewko.pl, w którym zamówić można w formie prezentu drzewko

Tekst: Natalia Dur

Pomysł na wręczenie drzewka jako prezentu zrodził się już w 2015 roku. Wówczas do firmy Fructoplant zgłosił się zaprzyjaźniony ksiądz, który poszukiwał niestandardowego pomysłu na prezent dla papieża Franciszka. W jego ręce trafiła roślinka wyhodowana właśnie we Fructoplancie.

W październiku 2016 roku działalność rozpoczął e-sklep www.podarujdrzewko.pl.

Trudny projekt?

Realizacja pomysłu była złożonym procesem, który wciąż trwa. Właścicielom sklepu zależało na stworzeniu produktu unikalnego, o wysokiej jakości, a jednocześnie uwzględniającego specyfikę e-branży (m.in. dostawy za pośrednictwem kurierów). Dużym wyzwaniem okazało się zaprojektowanie pudełka, które będzie estetyczne i ochroni roślinę przed uszkodzeniami. Równolegle do tych działań trwały prace nad stworzeniem sklepu, który będzie łatwy w obsłudze i dobrze zaprezentuje idee wręczania drzewka w prezencie. Choć sklep działa od paru miesięcy – prace nad ulepszaniem produktu wciąż trwają. Dodatkowo jednym z powodów stworzenia marki podarujdrzewko.pl był aspekt ekologiczny. – Mamy nadzieję, że sadzenie drzew na upamiętnienie ważnych okazji stanie się dobrą alternatywą do wręczania ulotnych upominków typu wino – mówi Piotr Buła, właściciel marki.

Dla kogo i po co?

Podarujdrzewko.pl skierowane jest przede wszystkim do osób poszukujących niezwykłego upominku, który pozostanie z obdarowanym na lata. – Chcemy dotrzeć również do firm i instytucji proponując im ogromną wartość dodaną, jaka związana jest z naszym produktem. Wysyłając drzewko do swoich klientów czy partnerów biznesowych mogą wyróżnić się od konkurencji oraz podkreślić wizerunek firmy dbającej o środowisko i myślącej nieszablonowo. Jakie drzewka są najczęściej wybierane przez naszych klientów i na jakie okazje? Na to pytanie trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Nasza sprzedaż działa dopiero od kilku miesięcy, więc ciężko mówić o jakichkolwiek trendach. Na pewno w okresie świątecznym największą popularnością cieszyły się świerki. Początek roku przyniósł spory wzrost w sprzedaży drzewek oliwnych. Popularne są jednak także pozostałe z oferowanych gatunków, np. jabłonie i dęby. Planujemy wprowadzić dodatkowy wariant zestawów prezentowych. Cały czas pracujemy również nad zwiększeniem asortymentu np. o kolejne drzewka, które można uprawiać w domu – dodaje Przemysław Żabka, właściciel marki podarujdrzewko.pl.

Leave a Reply